Pressinőukogu
Eesti Ajalehtede Liit
Eesti Ajalehtede Liit
TRÜKI  |  ESTONIAN PRESS COUNCIL  |  СОВЕТ ПО ПРЕССЕ

Kaebus nr 322

Pressinõukogu otsus
20.01.2011

Maaleht ei rikkunud head ajakirjandustava

Pressinõukogu arutas Werol Tehased AS juhatuse liikme Meelis Virro kaebust Maalehes 9. detsembril 2010 ilmunud artikli „Werol võlgneb põllumeestele rapsi eest kümneid miljoneid“ peale ning otsustas, et leht ei rikkunud head ajakirjandustava.

Artiklis on räägitud mitme põllumehe ja vahendajaga, kellele Werol Tehased väidetavalt rapsi eest võlgu on. Sõna saab ka Meelis Virro.

Werol Tehased AS juhatuse liige Meelis Virro kaebas Pressinõukogule, et artiklis on avaldatud valeinfot Baltic Agro esitatud kommentaaris, sest Baltic Agro ees Werolil võlgnevust ei ole. Meelis Virro kinnitusel ei ostnud Werol 2010. aastal rapsi talunik Hendrik Allsaarelt, kellega samuti artiklis räägitud on. Meelis Virro leiab, et artiklis on allikaid kuritarvitatud.

Maaleht vastas Pressinõukogule, et artiklis said sõna mitu allikat ja Weroli esindaja. Maalehe kinnitusel on lisaks Baltic Agro väited ka kirjalikult tõendatud.

Pressinõukogu otsustas, et Maaleht ei eksinud Werolist kirjutades ajakirjanduseetika koodeksi vastu. Pressinõukogu leiab, et lehel ei olnud põhjust erinevate allikate väidetes ja kompetentsuses kahelda. Pressinõukogu hinnangul sai Meelis Virro piisavas mahus sõna süüdistuste kommenteerimiseks ja ümber lükkamiseks ning artiklis tunnistab ta ka ise maksetähtaegadest mitte kinni pidamist, kui nimetab seda ajutiseks.

Pressinõukogu leiab, et kaebaja soov trükkida leheartiklis kindlasti ära osapoolte poolt esitatud vastuste terviktekst ei ole põhjendatud.

Pressinõukogu

 




Pressinőukogu

Pärnu mnt 67a
10134 Tallinn Estonia
Tel. +372 646 3363
Fax. +372 631 1210
pn@eall.ee



Tagasi  -  Esilehele