Pressinőukogu
Eesti Ajalehtede Liit
Eesti Ajalehtede Liit
TRÜKI  |  ESTONIAN PRESS COUNCIL  |  СОВЕТ ПО ПРЕССЕ

Kaebus nr 367

Pressinõukogu otsus
03.11.2011

Eesti Rahvusringhääling ei rikkunud head ajakirjandustava

Pressinõukogu arutas R-kliinik juhataja Riina Uibopuu kaebust Eesti Rahvusringhäälingus 11. mail 2011 eetris olnud Pealtnägija peale ja otsustas, et Pealtnägija ei eksinud hea ajakirjandustava vastu.

Pealtnägija saatelõik näitab, kuidas mustale turule paisati kümneid tuhandeid rämpsravimeid, mida pahaaimamatud ostsid. Pealtnägija väitel oli üks ostjatest Tartus asuv R-kliinik, mille arstid kirjutasid vastutasuks suvaliste inimeste nimele välja retsepte.

R-kliiniku juhataja Riina Uibopuu kaebas Pressinõukogule, et saatelõigus oli kliiniku kohta liialdatud  ja eksitavat infot. Riina Uibopuu sõnul võltsis retsepte ainult üks loomaarst, kes on nüüdseks töölt lahkunud. Kaebaja märgib, et on kliiniku ainuomanik ja hetkel ainuke kliinikus töötav loomaarst ning tunneb end seetõttu saates öeldu pärast solvatuna.

Eesti Televisiooni peatoimetaja vastas Pressinõukogule, et loo keskmes oli aegunud ja hävitamisele mõeldud ravimite salaäri, milles mõisteti süüdi Juri Vassiljev ja Ants-Lembit Tara. R-kliiniku kui ühe illustratiivse näite tõid esile intervjuu andnud prokurör ja politseinik. Eesti Televisiooni peatoimetaja lisas, et R-kliiniku roll salaravimiäris selgub kohtuotsusest. Saatelõigus R-kliiniku arstide nimesid ei nimetatud, sest kliinik oli loos ainult episoodiliselt.

Pressinõukogu otsustas, et Pealtnägija ei eksinud ajakirjanduseetika koodeksi vastu. Oma kaebuses ei näita kaebaja, et kõnealuses saatelõigus oleks faktilisi eksimusi.

Pressinõukogu

 




Pressinőukogu

Pärnu mnt 67a
10134 Tallinn Estonia
Tel. +372 646 3363
Fax. +372 631 1210
pn@eall.ee



Tagasi  -  Esilehele